فواید استفاده از پنکه

 



اولین موضوعی که در ارتباط با استفاده از پنکه می‌توان به آن اشاره کرد مصرف پایین برق آن در مقایسه با کولر می باشد.هنگامی که هوا در تابستان گرم باشد در ساعاتی از شبانه روز که در اوج مصرف برق هستیم استفاده از لوازم پرمصرف می‌تواند منجر به افزایش تصاعدی هزینه‌های برق شود. اما استفاده از پنکه به دلیل مصرف پایین آن حتی در ساعت اوج مصرف برق نیز هزینه‌ های زیادی را تحمیل نمی‌کند. خشک شدن پوست یکی از عوارض استفاده طولانی مدت از کولر می باشد همچنین افزایش میزان شکنندگی و خشکی موها نیز از دیگر نتایج استفاده از کولر در دراز مدت در تابستان می باشد. از این رو پوست افرادی که از کولر استفاده می کنند به مرور زمان به صورت زبر و خشک تبدیل می شود و توصیه بر آن است که چنین افرادی به صورت مداوم از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

  • احساس خستگی و بیماری و سردرد

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در مکان های اداری، کارمندانی که به صورت مستقیم در مقابل کولر ها و اسپلیت ها فعالیت می کنند به مرور زمان دچار خستگی زودرس و سردرد می شوند در حالی که چنین حالتی برای کارمندانی که کمتر در محیطی که باد مستقیم کولر وجود دارد فعالیت می کنند ایجاد می شود. دلیل این موضوع تاثیر باد کولر بر روی بدن انسان می باشد. شاید این موضوع را خود شما نیز تجربه کرده باشید که بعد از مدت زمانی که بدن انسان در مقابل باد کولر قرار داشته باشد برای رفع خستگی و کوفتگی بدن قرار گرفتن در فضای باز و در معرض هوای تازه می تواند تا حد زیادی منجر به بهبود سلامت انسان و رفع خستگی گردد


  • عوارض تنفسی

توصیه می شود به صورت دوره ای و پیش از راه اندازی مجدد سیستم های سرمایشی از قبیل کولر و یا اسپلیت حتماً فیلتر های آن را تعویض کنید همچنین تاکید می شود پوشال های کولر های آبی به صورت سالانه و منظم تعویض شوند. 

Comments

Popular posts from this blog

استفاده از پنکه و جلوگیری از انتقال آلودگی هوا توسط کولر